Ամուսնական մատանիներ՝ Վրաստանից առաջնագիծ
Ապրիլյան պատերազմը մեկ անգամ ևս ապացուցեց հայ ժողովրդի միասնականությունը, ազգային կամքն ու միմյանց նեցուկ լինելու անսահման պատրաստակամությունը: Սփյուռքն այս դժվարին օրերին Հայրենիքի կողքին էր բոլոր առումներով՝ ֆինանսապես, հոգեպես ու ֆիզիկապես: Սփյուռքը բռուցքվեց մեկ պարզորոշ գիտակցությամբ՝ Մենք Արցախն ենք:
Վիրահայոց թեմի «Հայարտուն» կրթամշակութային և երիտասարդության կենտրոնը Արցախում սկսված պատերազմական գործողությունների առաջին իսկ օրից արցախցու կողքին է՝ փորձելով տարբեր նախաձեռնություններով օգնության ձեռք մեկնել հայրենակիցներին:
Հերթական բարեգործական միջոցառումը վիրահայ նկարիչների աշխատանքների ցուցադրություն-վաճառքն էր, որից ստացված ողջ հասույթն ուղղվելու էր Արցախի հիմնախնդիրները լուծելու համար:
Ապրիլի վերջին տեղի ունեցած միջոցառման ընթացքում հյուրերից Կարեն Նանումյանը հանդես եկավ մի հայտարարությամբ, որը ներկաների հոգին տակնուվրա արեց, նրանց աչքերից արցունք բերեց:
Այս ուշագրավ, իր տեսակի մեջ եզակի պատմության մանրամասները «Հայերն այսօրին» ներկայացրեց Վիրահայոց թեմի «Հայարտուն» կենտրոնի ղեկավար Լևոն Չիդիլյանը. «Կարենը մի քանի նկար գնելուց հետո ելույթ ունենալու համար ձայն խնդրեց: Նա շնորհակալություն հայտնեց, որ հնարավորություն ունի իր լուման ներդնել ադրբեջանական ագրեսիայից տուժած արցախցիներին օգնելու գործում և Խաչիկ Դաշտենցի «Ռանչպարների կանչը» վեպից մի դրվագ հիշեց. երբ ոսկին վերջանում է, իսկ Զորավար Անդրանիկը գրպաններում ոսկի այլևս չի գտնում երեխայի կյանքը փրկելու համար, նա հրամայում է ոսկի բերել, բայց՝ ապարդյուն:Այդ ժամանակ օգնության է հասնում քրդերեն երգերի լավագույն կատարող Ալադին Միսակ հայդուկը, որը երգելով փրկում է երեխայի կյանքը: Այսինքն՝ մեկ հային՝ մեկ ոսկի…
Ապա Կարենը, կնոջից ներողություն խնդրելով, մատից հանեց ամուսնական ոսկյա մատանին և հայտարարեց, որ այն Արցախ է ուղարկում: Բոլորս մի պահ քարացանք. անելանելի վիճակ էր ստեղծվել: Լռություն…և խոսեց նրա ազգությամբ ռուս կինը: Նա ասաց, որ միանում է ամուսնու գաղափարին և առանց մեկ րոպե վարանելու՝ մատնեմատից հանեց մատանին՝ հայտարարելով, որ այն ծառայեցնում է նույն նպատակին:
Եվ սա դեռ ամենը չէր: Ծնողների նախաձեռնությունը վարակեց սենյակում գտնվող որդուն՝ նրան նույնպես հայրենասիրության մղելով: Տղան վզից հանեց արծաթյա շղթան՝ Սուրբ Գևորգի կախազարդով և հանձնեց մեզ: Մենք փորձում էինք համոզել հետ կանգնել որոշումից, սակայն, ապարդյուն. նրանք անբեկանելի էին, որոշումը քննարկման ենթակա չէր:
Այդպես, մատանիները տարանք Ղարաբաղ և հանձնեցինք Արցախի բանակի հոգևոր սպասավոր Սամվել սարկավագ Մկրտչյանին այն պայմանով, որ մատանիները պսակադրության ընթացքում հանձնի առաջին զինվորին, ով, դիրքերից վերադառնալով, կորոշի ամուսնանալ:
Իսկ արծաթյա շղթան մտադրվեցինք նվիրել առաջնագծում գտնվող զինվորներից մեկին: Հրամանատարի խորհրդով՝ քառօրյա պատերազմի ընթացքում կատարած սխրագործություններով աչքի ընկած Սամվել Նավոյանին հանձնեցինք արծաթյա զարդը: Այստեղ նույնպես նախախնամության, թե պատահականության շնորհիվ՝ մի հետաքրքրաշարժ իրողության հանդիպեցինք: Զինվորի հետ խոսակցությունից պարզ դարձավ, որ նրա արմատները Վրաստանից են և որ մանկությունը Թբիլիսիում է անցկացրել: Պարզվեց նաև, որ Սամվել Նավոյանի տատն ու պապը Կարեն Նանումյանի հարևանն են եղել…»:
Սա հայ մարդու և ռուս կնոջ սիրո արդյունքում ստեղծված ընտանիքի իրական արժեքները բացահայտող լավագույն օրինակն է: Երբ հանուն հայրենիքի, կարող ես հրաժարվել սիրո, քսաներկու տարվա համատեղ կյանքի խորհրդանիշից, սուրբ մասունքից և այն հանձնել Հայրենիքի սահմանների անսասանության համար պայքար մղող զինվորին:
Սպասենք մեր հերոս զինվորի հարսանիքին: Հուսանք, որ նրա կյանքի այդ կարևոր օրը մի խորհրդավոր պատմություն ևս կգրանցվի, որը երկար տարիներ, իբրև լուսավոր հիշողություն, կմնա բոլորիս սրտերում:
Գևորգ Չիչյան