Որպեսզի ուսուցչին լսեն, նա պետք է հասկանա աշակերտներին

«Ասում են` եթե ուսուցչին սիրում են, ուրեմն առարկան նույնպես կսիրեն, բայց ես սիրած առարկա չունեմ»,- ուշադրությանս արժանացավ 12-րդ դասարանի աշակերտուհի Արմինե Կարապետյանի այս արտահայտությունը: Այդ միտքը շատ անսովոր էր ինձ համար, որ դա ասում էր մի աշակերտուհի, ով հայոց լեզվի դասերին միշտ պատրաստ էր ներկայանում և երբևէ նրա կողմից անտարբերության չի մատնվել այդ առարկան:
Իմ աշակերտներին տրված հարցը, թե ինչպես են տրամադրված հայոց լեզվի նկատմամբ, տարբեր կարծիքների արտահայտության առիթ տվեց: Այս օրերին դրանք էի ընթերցում, թե ինչպիսի վերաբերմունք ունեն առարկայի հանդեպ: Ինքնահավանություն չէի ցանկանա որակվի իմ զգացողությունը, բայց ինքնավստահ էի, որ պիտի դրական կարծիքներ լինեին: Եվ, իրոք, յուրաքանչյուրի խոսքում անկեղծություն կար, հարգալից վերաբերմունք լեզվի հանդեպ:
Սովորությանս համաձայն` սկզբում թույլ կարողությունների տեր աշակերտների կարծիքներն իմացա, որից հետո անցա աչքաբաց դպրոցականների գրառումներին: Յուրովի տարբերվում էին մեկը մյուսից, բայց ամեն մեկում ընդհանուր խոսք կար, որ առարկայի նկատմամբ սերը նաև կապակցվում էր դասավանդող ուսուցչի հետ: Սիրած առարկա չունեցող իմ աշակերտուհու հաջորդ տողերում տեսա, որ նա իր պարտքն է համարում` միշտ էլ ուսումնասիրել հայոց լեզուն:
«Դարեր շարունակ հայ ազգը զավակներ, տարածքներ է կորցրել, սակայն լեզուն մնացել է անսասան: Ես` որպես հայուհի, հարգանքով եմ վերաբերվում մեր լեզվին և ուշադիր եմ լինում այդ դասաժամին: Երևի ուսուցչուհուս հանդեպ ունեցած իմ հարգանքից է: Ասում են` եթե ուսուցչին սիրում ու հարգում են, ուրեմն առարկան նույնպես կսիրեն: Ես սիրում և հարգում եմ ուսուցչուհուս, մանավանդ հանգստանում եմ, երբ նա ընթերցում է մեզ համար որևէ ստեղծագործություն: Կարծես դասարանի վրա հանգստություն է իջնում, բոլորն ուշադիր լսում ենք նրան: Բայց որպեսզի ուսուցչին լսեն, նա պետք է նաև հասկանա աշակերտների հոգեբանությունը: Հենց այդպիսին է նա: Մենք կարողանում ենք ազատ կիսվել նրա հետ` չմտածելով, որ նա մեզ կնախատի կամ կվիրավորի: Հենց իրար հասկացված այդպիսի դասն եմ սիրում և համարում, որ դա է իսկականը»:
Բայց մի՞թե ես կարող եմ այդ «իսկականից» այն կողմ անցնել…Այդ դասարանը ես մտնում եմ հոգու խաղաղ մեղեդայնությամբ: Այնտեղ ապրումներ կան անհանգիստ, սիրառատ դեմքեր, ժպիտների անսահմանություն կա, անկեղծ խոստովանություն, այնտեղ ամբարված հարգանք կա, դեռահասության մի դժվար տարիք:
Նատաշա Պողոսյան
Արցախի վաստակավոր մանկավարժ
Մարտակերտի Վլադիմիր Բալայանի անվան միջնակարգ
դպրոցի հայոց լեզվի և գրականության ուսուցչուհի