Ամեն օր հայրենի եզերքի խաղաղ ու հաղթական հեռուներն եմ ուրվագծում
Դպրոցականների ամառային արձակուրդի այս օրերին ինձ հեռացած եմ զգում իմ աշակերտներից, կարոտի զգացումը մի պահ տեղի է տալիս մի նոր անհանգստության` տեսնես որտեղ են նրանք, միայն թե որտեղ էլ լինեն, նորից վերադառնան, նորից թափուր նստարաններ չլինեն դասարաններում: Ես այս օրերին արդեն սկսում եմ կարոտել մեր ստեղծած ուսուցչի և աշակերտի այն յուրահատուկ աշխարհը, որտեղ ամեն օր հայրենի եզերքի խաղաղ ու հաղթական հեռուներն էին ուրվագծվում: Եվ այդ դպրոցական կյանքն այս օրերին էլ դառնում է ինձ համար մի առանձնահատուկ աշխարհ, գուցե և դժվար, բայց նրբություններով ու անակնկալներով, նոր բացահայտումներով հարուստ, որտեղ ամեն օր ուսուցչի և աշակերտի հարաբերություններում մի նոր դիմագիծ էր ձևավորվում, որով էլ գեղեցկանում և ստեղծվում էր ուսումնական մտերմիկ միջավայր, իսկ մանկավարժիս արվեստը հրապուրիչ էր դառնում, երբ խոր մարդասիրությունն ու աշխարհը գեղագիտորեն ընկալելու և այն սերունդներին մատուցելու հակումը դառնում էր սկզբունք:
Հպարտությամբ եմ ընթերցում իմ աշակերտների նախորդ օրերի գրած մտքերը: Մեկ նախադասությամբ արտահայտված հայրենիքի կերպարով իսկ ամբողջանում է ապրածդ միջավայրը, կենտրոնում հայտնվում է նաև այն հասուն սերունդը, որը հայրենիքն է զգում իր մեջ, իր ներսում է տեսնում նրան, իր ապրումների մեջ, այն աշխարհում, որտեղ գոյություն ունի նա:
<<Հայրենիքն ինձ համար դարձել է կնիք, ուր էլ գնամ, նա ինձ համար այն մինուճարն է, որին սիրում եմ ես>>/Գասպարյան Էդիտա/: <<Մի փոքրիկ տիեզերք է իմ հայրենիքը, մի մոլորակ, որտեղ գերի է իմ հոգին>>/Կարապետյան Սյուզաննա/: <<Այս կյանքում ամենակարևորն այն է, որ ես հայրենիք ունեմ, նրա հոգին իմ ոգին է, նրա ճակատագիրն իմ ճակատագիրն է, նրա տառապանքն իմ թախիծն է, նրա ծաղկումը` իմ ուրախությունը>>/Բաղրյան Իննա/: <<Հայրենիքն ինձ համար հայրիկիս և նրա նման հայորդիների ազատագրած հողն է, որն անչափ սիրում եմ ես>>/Ստեփանյան Իննեսա/: <<Այն արդար ցորենի արտն է իմ հայրենիքը, որ դարեր շարունակ տրորվել է օտար այրուձիերի սմբակների տակ, այրվել հրդեհից ու երաշտից, և որից փրկված մի բուռ ցորենը հասել է մեզ, դարձել հաց ու բարիք>>/Արզումանյան Լադա/: <<Հայրենիքն ամեն ինչ է ինձ համար, չլինի իմ հայրենիքը չեմ լինի նաև ես, նա իմ օդն է, իմ ջուրն ու հոգին, իմ տունն է նա, իմ ընտանիքը, ամե~ն-ամեն ինչ>>/Սաիյան Մարիետա/: <<Իմ հայրենիքը սահմանին մոտիկ այն տարածքն է, որտեղ այնքա~ն ճշմարտություն կա և այնքա~ն շատ հպարտություն, երազանքներիս աշխարհն է իմ հայրենիքը>>/Հայրապետյան Գայանե/: <<Իմ հայրենիքը հայոց սահմանն է, որ պաշտպանում է մեր հայ զինվորը, իմ հայրենիքն իմ տունն է, որին կարոտում եմ, երբ ուրիշ տեղ եմ գնում>>/Գրիգորյան Նարինե/: <<Հայրենիքս իմ երազած այն անկյունն է, որտեղ ազերիների կեղտոտ ոտնահետքերը չկան, դա իմ ստեղծած այն աշխարհն է, որտեղ երբևէ արյուն չի թափվել>>/Գրիգորյան Էդիկ/:
Այդ օրը հայրենիքն իմ աշակերտների խոսքերով ստացել էր դեմք ու դիմագիծ, իսկ ես հպարտ էի, նաև` համոզված, որ այն հայրենիքը, որն ապրում է բոլորիս մեջ, նա հավերժ կմնա` որպես սուրբ մասունք, որպես մարմնացում հիշողության և ազնիվ նվիրաբերումի առհավատչյա:
Նատաշա Պողոսյան
Արցախի վաստակավոր մանկավարժ,
Մարտակերտի Վլադիմիր Բալայանի անվան միջնակարգ
դպրոցի հայոց լեզվի և գրականության ուսուցչուհի