“Հայոց ցեղասպանութիւն. հետազօտութիւններու հարիւր տարի” Միջազգային Գիտաժողովի Չորրորդ Եւ Վերջին Օրը
Ֆրանսայի Ազգային Մատենադարանը Մարտ 28ին հիւրընկալեց գիտաժողովի չորրորդ եւ վերջին օրուան նիստերը: Առաւօտեան նիստին, որ կը կրէր «Յիշողութիւն, փոխանցում, պատմութիւն, ժխտում» խորագիրը, արծարծուեցաւ յետ-եղեռնեան շրջանը եւ անոր առընչուող խռովութիւնները եւ լարումները, կաշկանդուած յիշողութեան, հակասական ինքնութեան եւ լռութեան ժառանգութեան թեմաներով:
Ունկնդրուեցան թուրք փայլուն պատմաբան երեք կիներ, որոնց ներկայութիւնը ինքնին արդէն լուծումի սկիզբ մը կը հանդիսանար այս բարդ հարցին: Գիտաժողովի այս հանգրուանին, ժամանակը հասած էր ընդհանուր տեսութեան մը մասին մտածելու՝ ցեղասպանական գաղափարախօսութեան շուրջ, այլ խօսքով՝ հասկնալու այն ինչ, որ կը կազմէ այս տեսակ ոճիրներու կորիզը:
«Յատկանիշներ եւ բաղդատականութիւն» խորագրին տակ, գիտնականները երկու նիստ յատկացուցին հարցին, զուգահեռներ կատարելով այսպիսի եզակի, բարդ ցեղասպանութեան մը եւ ընդհանրապէս՝ ցեղասպանութիւններու յատկանիշներուն միջեւ: Այնպէս կը թուի, թէ նշմարուած նմանութիւններուն մէջ անհանդուրժելի արարքները-ինչպէս երախաներու զանգուածային սպանութիւնները կը բխին անոնց հեղինակներուն՝ իրենց պատկանած խմբաւորումին գոյատեւումը ապահովելու նպատակէն, բնաջնջելով այն, զոր կը նկատեն արմատականապէս տարբեր, հետեւաբար՝ թշնամի:
Այսպէս, Հայոց, Հրեաներուն եւ Թութսիներու պարագաներուն, գիտնականները հաստատեցին ցեղասպանական գործընթացին անփոփոխ երեք փուլերը.
– նախապատրաստութիւնը,
– գործադրումը
-յետ-ոճրային շրջանի անվերջութիւնը:
Որպէս 63 զեկուցումներու համադրութիւն, Ռեմոն Գէորգեան գիտաժողովը փակեց, ժպիտը դէմքին յոյս յայտնելով, որ այս երեք օրերը գոնէ մասամբ գոհացուցած ըլլան Պարոն Էրտողանի ակնկալութիւնները, երբ ան կ՚առաջարկէր քաղաքական ամէն ազդեցութենէ զերծ, անկախօրէն աշխատող պատմաբաններու յանձնաժողովի մը ստեղծումը:
Իվ Թերնոն, որպէս գիտաժողովին նախագահը վերջին անգամ խօսք առնելով արտասանեց տաղ մը, զոր ձօնեց բոլոր անոնց, որոնք ատեն մը ողջ էին:
Այս մասին յայտնած է Նոր Յառաջ