Յունաստանի Համազգայինի պարախումբին 30ամեակը եւ «Նայիրի» պարախումբի 20ամեակը. Պարային բացառիկ համերգ եւ անսահման խանդավառութիւն

Շաբաթ՝ 7 Մայիս 2016ի երեկոյեան ժամը 8ին, Այիա Փարասքեւիի Pierce-The American College of Greeceի հանդիսասրահին մէջ, տեղի ունեցաւ Յունաստանի Համազգային Կրթական եւ Մշակութային Միութեան պարի միաւորի «Նայիրի», «Նանօր» եւ «Մարալօ» խումբերու պարային համոյթը, Յունաստանի մէջ Համազգայինի հայկական պարախումբերու կազմութեան 30րդ տարեդարձի եւ «Նայիրի» պարախումբի հիմնադրութեան 20ամեակին առիթով։
Ձեռնարկին ներկայ եղան յունահայոց Ազգային Վարչութիւնը, Հ. Յ. Դ. Յունաստանի Կեդրոնական Կոմիտէն, Հ. Հ. դեսպանը, կրօնական դասը, գաղութային միութենական կառոյցներ եւ 1000ի շուրջ գեղարուեստասէր հասարակութիւն մը։
Ցուցահանդէս
Սրահի մուտքին, Համազգայինի Շրջանային Վարչութեան կողմէ պատրաստուած էր միութեան անցնող տասնամեակներու գործունէութեան տարբեր մարզերը ընդգրող ճոխ ցուցահանդէս՝ տասնեակ լուսանկարներով, աֆիշներով, յայտագիրներով, ալպոմներով ու պատմական բնոյթի վաւերաթուղթերով։ Ժողովուրդը մեծ հետաքրքրութեամբ այցելեց ցուցահանդէսի վայրը եւ ծանօթացաւ ներկայացուած նիւթերուն՝ իր անվերապահ գոհունակութիւնը արտայայտելով։
Բացման խօսք
Օրուան պարային համոյթի բացման խօսքը կատարեց պարի միաւորի վարչութեան անդամ եւ պարուսոյցի օգնականներէն ընկ. Անդրանիկ Շահպազեան։
Հայերէն եւ յունարէն լեզուներով իր խօսքին մէջ, ընկերը ամփոփ պատմականը ըրաւ պարախումբերու երթին՝ անցեալէն մինչեւ այսօր։ Անդրադարձաւ հայ պարային գեղարուեստի աւանդական բնոյթին եւ, պարարուեստի ճամբով, հայապահպանման մեր ազգային գոյապայքարը մշտավառ ու կենդանի պահելու առաքելութեան ու նպատակներուն։
Օրուան գեղարուեստական յայտագիրը
Պարային համոյթի յայտագիրը կը բաղկանար երկու գլխաւոր բաժիններէ։ Իւրաքանչիւր մասը՝ 9 պարերէ, որոնք խանդավառ ու յուզիչ մթնոլորտի մէջ ներկայացուեցան Համազգայինի 3 տարբեր տարիքային խումբերէ կազմուած՝ «Նայիրի», «Նանօր» եւ «Մարալօ» պարախումբերու, առաւել՝ հին վեթերան պարողներու կողմէ։
Առաջին մասով ներկայացուեցան՝ «Թատերապարային»ը, «Նաւասարդ»ը, «Լորքէ»ն, «Վարդագոյն աղջիկներ»ը, «Դաւիթ Բէկ»ը, «Քերծի»ն, «Շատախի պար»ը, «Վերյիշում»ը եւ Սիրուշոյի «Կը գայ մի օր»ը («Where were you»)։
Երկրորդ մասով ներկայացուեցան՝ «Քոչարի», «Սասնոյ պար»ը, «Իլիկներ»ը, «Ղարաբաղ»ը, «Իմ անունը Հայաստան է», «Շիրակի պար»ը, «Արցախի քաջարի զինուորներ»ը, եւ իբրեւ ֆինալ՝ «Արտաշատ»ի պարը։
Յատկանշական է, որ «Ղարաբաղ» պարի ներկայացման առիթով յայտարարուեցաւ, թէ ան ձօնուած է Արցախի պատերազմի մեր նորագոյն հերոսներու եւ նահատակներու յիշատակին։
Նշելի է, որ օրուան գունաւոր եւ գեղատիպ յայտագիրը կը բաղկանար 38 էջերէ։
Յայտագրի էջերուն մէջ կար Յունաստանի Համազգայինի պատմականը (հայերէն եւ յունարէն լեզուներով)։
Այս առիթով նշենք, որ Հինգշաբթի՝ 5 Մայիսի «Ազատ Օր»ի մէջ լոյս տեսած ամբողջէջեայ գրութեան մէջ, ակամայ մոռցուած է արձանագրելու, թէ «Նայիրի» պարախումբը՝ բացի արդէն իսկ նշուած քաղաքներէն, հրապարակային ելոյթներ ունցեած է նաեւ՝ Կրետէ կղզիի Խանիա քաղաքին մէջ, Սամոս, Սիրոս կղզիներուն, Աթէնքի արուարձաններէն Թաւրոսի, Փափաղուի, Խալանտրիի, «Միխալիս Քաքոեաննիս» թատերասրահի, Ռաֆինայի, Էղիոյի, Փաթրասի, Թեսաղոնիկէի Արքայական թատրոնի, 2001ին Գոմոթինիի մէջ, 2015ին Գավալայի մէջ՝ Հայոց Ցեղասպանութեան 100ամեակի ոգեկոչման առիթով, միջ-թաղային խորհուրդի հրաւէրով։
Այսքանը պատմութեան, եւ աւելի ամբողջական պատկեր մը ունենալու համար։
Շարունակելով՝ արձանագրենք, որ յայտագրին մէջ լոյս տեսած է պարուսոյցի եւ օգնականներու հաւաքական լուսանկարը եւ անոնց անունները։
Պարուսոյց Էտկար Էկեանի լուսանկարն ու կենսագրութիւնը (հայերէն եւ յունարէն լեզուներով)։
Յաջորդաբար, տեղ գտած է «Նայիրի», «Նանօր», «Մարալօ» պարողներու եւ այս համերգին իրենց սիրայօժար մասնակցութիւնը բերած 16 հին-վեթերան պարողներու անուանացանկը։
Դարձեալ երկու լեզուներով տեղ գտած է յայտագրին մէջ՝ օրուան պարերու անունները, նշելով բեմադրիչի, երաժշտութեան եւ մենակատարներու անունները։
Յատկապէս նշելի է պրն. Յովսէփ Թոփալեանի անգնահատելի դերակատարութիւնը երաժշտական, վիտէոյի եւ լուսաւորութեան դասաւորումներու գործին մէջ։
Յայտագիրը ունէր նաեւ ծանուցումներու բաժին, ինչ որ մեծապէս սատարեց գրքոյկի տպագրական ծախսերուն։
Պարուսոյց եւ օգնականներ
Բացառիկ այս համոյթի սիրտն ու ոգին կը հանդիսանայ Համազգայինի պարախումբերու երիտասարդ պարուսոյց, պարերու բեմադրիչ եւ Յունաստանի Համազգայինի Շրջանային Վարչութեան անդամ ընկ. Էտկար Էկեան։
Էտկար՝ փոքր տարիքէն հակուած ըլլալով հայկական պարարուեստին, Հայաստանի մէջ հետեւած է «Կուլտուրայի պալատի» պարարուեստի դպրոցին։ Փոքր տարիքէն Յունաստան հաստատուելով՝ լայն փորձառութիւն ձեռք ձգեց միութեան պարախումբերու նախկին պարուսոյց ու հիմնադիր Յովիկ Խաչիկեանի մօտ, որպէս մենակատարի ու պարախումբերու մասնակիցի։
Իր նախորդի Յունաստանէն դէպի այլ երկիրներ իր ստանձնած պարտականութիւններու հետեւանքով, պարուսոյցի դերը յանձնուեցաւ ընկ. Էտկարի, որ մեծ նուիրումով ու ձեռնհասօրէն կը շարունակէ մինչեւ օրս իրեն վստահուած գործը։
Զանցառութիւն պիտի ըլլար, եթէ չնշուէր, որ մեր սիրելի պարուսոյցի կողքին, իբրեւ 3 պարախումբերու անմիջական օգնականներ սիրալիր ու ներդաշնակ մղումով կը գործէ 11 հոգինոց կազմ մը, որոնք միաժամանակ մաս կը կազմեն «Նայիրի» պարախումբին՝ իբրեւ պարողներ ու մենակատարներ։
Անոնք են՝ Անդրանիկ Շահպազեան, Արմէն Միխայիլիտիս, Ալպերթ Գալստեան, Անասթասիա Գույումճեան, Թալին Չերչեան, Ֆէյ Փիլաֆեան, Սիմոն Ասիպեան, Արմինէ Մկրտիչեան, Թանիա-Լուսի Գազարեան, Աննա Պօղոսեան։
Թո՛ղ բոլորն ալ վստահ ըլլան, որ իրենց տքնաջան ու հետեւողական աշխատանքին շնորհիւ է, որ աշխուժօրէն կը պահուին, կը գոյատեւեն ու կը ստեղծագործեն մեր պարախումբերը։
Պարգեւատրումներ
Յունաստանի Համազգայինի Շրջանային Վարչութեան որոշումով, օրուան գեղարուեստական յայտագրի աւարտին, միութեանս ատենապետին կողմէ յատուկ յուշատախտակով պարգեւատրուեցան պարուսոյց Էտկար Էկեան եւ միութեանս տասնամեակներու իր նուիրեալ ու անշահախնդիր մատուցումին համար ընկ. Կիւլա Գարապաճաքեան, վարչական, երգչախմբային, պարախմբային եւ թատերական բովանդակ գործունէութեան համար։
Վարձքը կատար երկու արժանաւորներուն։
Նոյնպէս, հանդիսութեան աւարտին, ծաղիկներով պատուըւեցան պարուսոյց օգնականները։
Օրուան հանդիսավար-նախագահը իր փակման խօսքին մէջ շնորհակալութեան խօսք ուղղեց Ամերիկեան Գոլէճի տնօրէնութեան, սրահը անվճար տրամադրելուն՝ միութեան համերգին, ինչպէս նաեւ ընկ. Ժերմէն Իսպիրեանին, միութեանս ընձեռած օժանդակութեան համար։ Ան նաեւ յիշեցուց «Արցախի Օժանդակութեան Ֆոնտի Մարմնի» Շաբաթ՝ 14 Մայիսին կազմակերպուելիք հրապարակային ձեռնարկին, եւ Կիրակի՝ 22 Մայիսին նոյն նպատակով «Ֆոնեթոն»ի մասին։
Աւարտին, այդ նպատակին համար ժողովուրդին բաժնուեցան երկլեզու թռուցիկներ։
Ի պատիւ պարողներուն
Համերգէն ետք, «Զաւարեան» կեդրոնին մէջ շարունակուեցաւ խանդավառութիւնը, ուր ճաշկերոյթ-փարթի տեղի ունեցաւ պարախումբի երկսեռ անդամներուն համար, ուրախ ու խանդավառ մթնոլորտի մէջ։ Պարախումբի անդամները զուտ հայկական երաժշտութեամբ պարեցին մինչեւ առաւօտեան ժամերը։
Եզրակացութիւն
Հայութեան գոյապայքարին մաս կը կազմէ նա՛եւ գեղարուեստը, որովհետեւ առիթ կը ստեղծէ համախմբելու համայնքի երիտասարդ ուժերը՝ մշակոյթի ու քաղաքակրթութեան ճամբով ծառայելու ազգին ու մեր ժողովուրդին։
Հայկական պարն ու անոր տարածած պատգամը չե՛ն խօսիր մահուան, այլ՝ կը խօսին կեանքի շարունակականութեան տեսլականին մասին։
Երիտասարդ սերունդին մօտ, մեր նախնեաց ոգիէն ներշնչուող այն հաստատ համոզումը կայ, թէ մեր արմատները պիտի չկորսուին, որովհետեւ նոր սերունդը լիովին կը մարմնաւորէ մեր խորունկ արմատները արժանահաւատ ոգիով ու պատմութիւնը շարունակելու հաւատքով ու ըմբռնումով։
Հայու ոգին կը միացնէ մեզ։ Մեր ազգային ու պատմական յուշը չի դաւաճաներ մեզի։
Նոր սերունդը պատրաստ է իր դէմ ցցուող մարտահրաւէրները քաջութեամբ դիմագրաւելու։
Հայ ժողովուրդի յարատեւման գաղտնիքը իր ստեղծագործութեան մէջ կը գտնուի։ Հաւատարիմ մնանք այս անվիճելի ճշմարտութեան։
Մեր տղաքն ու աղջիկները պատմական առաքելութիւն ունին։ Իրենցմէ շատ բան կը սպասուի…։
ՀԱՄԱԶԳԱՅԻՆԻ ԹՂԹԱԿԻՑ