Աննա Սերոբյանի բորբոքված, հողակարոտ ու հողապապակ արևը

Նկարչուհի Աննա Սերոբյանն ընտրել է գեղանկարչության զարմանալիորեն կանացի` սառը բատիկի ուղղությունը: Ինձ բախտ է վիճակվել լինել նրա աշխատանքների ցուցահանդեսում Մոսկվայի հայկական և ազգերի մշակույթի թանգարանում: Դա իսկապես հաջողություն էր, քանզի տարուց ավելի ծանոթ լինելով Աննայի հետ, ես արդեն հետևում էի նրա` ինձ հետաքրքրած ստեղծագործությանը: Սակայն թանգարանում նկարչուհին ներկայացավ այլ` առավե’լ գունեղ Էքսպոզիցիայի ցուցադրությամբ` հագեցած ա’յլ գրաֆիկական էլեմենտներով, ա’յլ սիմվոլիկայով, որը տարերայնորեն թե հոգու կամ մտքի շարժումով ձևավորվել է յուրաքանչյուր նկարչական աշխատանքում:
Ի՞նչ տեսա ես և ի՞նչ զգացի:
Յուրաքանչյուր աշխատանք հագեցած է ներդաշնակությամբ և առանձին բովանդակությամբ – մի առանձին վիճակով: Ներկապնակի գունային լիություն-ամբողջությունը կյանքի տոն է հռչակում, հաստատում է նրա գեղեցկությունը: Ինչ-որ տեղ ծագում է արևը և լույսով է լցնում ծովերի ջրերը, ինչ-որ տեղ արեգակնային ճառագայթները ներթափանցում են բողբոջների արթնությանն սպասող ծառերի ուրվագծերի միջով: Արև` բորբոքվա՜ծ, հողակարո՜տ ու հողապապա՜կ… Հայո՜ց արև… Արև դաշտավայրերի’, որոնց կարոտում է նկարչու սիրտը:
Եվ հենց այստեղ էլ, կողքին, այլ գեղանկարներում, Ռուսաստա՜նն է` իր փխրուն կեչիներով: Ընդ որում, ու դեռ ավելին, այս պուրակներն են հառնում պարողների հանգույն և պարզ էլ չէ` ռուսական խմբապա՞ր է այն, թե՞ հայկական քոչարի. Այստեղ բացահայտվել է ուժն ընդհանրության, ուժը միասնության:
Լինելով բանաստեղծ, նկարիչ և որոշ չափով նաև երաժիշտ, ես չէի կարող ուշադրություն չդարձնելով չնկատել, որ Աննայի աշխատանքներում ներդաշնակորեն միահյուսվել են մուսաներն այս երեք և «իրենց հյութով հագեցրել բարը նռան», շարժումով բովանդակել ձևերն անոթի և ծաղկագլխիկները պինդ փնջերում` միամի՜տ, մաքո՜ւր լուսատտիկային հրով:
Անոթի մոտ էլիպսածիր
Նուռն է կլոր փայլում,
Ձևն է աստրալ –խաղացըկուն…
Ձևեր` կախված հին արտերի
Տիեզերքի վերև,
Տիեզերքի վերև գարնան,
Ամռան վրա թեթև:
Ծիրանահագ գույնից անդին
Վառ ծածկոցն է գիշերային…
Ահա Աննա Սերոբյանի ներկապնակը… – ծաղիկների մասսան հրաշքով պահող ապակու փխրունության նման, և ակամայից գիտակցում ես, որ այստեղ, այս վառ ու կենդանի գեղեցկության մեջ, մի աննշան շտրիխով գրանցված է մեր աշխարհի այն փլիլսոփայությունը, որտեղ նրա գոյությունը միշտ էլ կախված է ինչ-որ բանից, որը նույնպես փխրուն է և այնպես խուսափողական-անըմբռնելի…
Սևանն է խաղում մետաքսների մեջ…
Շողում են Նոյի աչքերը մթին,
Եվ կապույտ տապով քամին կցողի
Մարդկայինը ընկալելով
Փխրուն հատակը մեր…
Մարդկայինը –
Ինքնախարազանում…
Բայց ձգվում է ճյուղը
Ինքնաճանաչման
Դեպի մոռացում…
ԼԱՐԻՍԱ ՊՐԱՇԿԻՎՍԿԱՅԱ-ՖԵԼԻՍԻՈՆ
(ռուս բանաստեղծուհի, հրապարակագիր, նկարչուհի)
Թարգմ.` ԱՐՏԱՎԱԶԴ ՍԱՐԵՑՅԱՆԻ